Abu Simbel - Reisverslag uit Aswan, Egypte van Eef en Pim - WaarBenJij.nu Abu Simbel - Reisverslag uit Aswan, Egypte van Eef en Pim - WaarBenJij.nu

Abu Simbel

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eef en Pim

19 Juli 2010 | Egypte, Aswan

We stonden om drie uur 's nachts naast ons bed. 'Het is het vast wel waard, schatje' mompelde Pim terwijl hij naar de douche strompelde. Vanwege de vele aanslagen in Egypte, een aantal jaren terug, gaat verplaatsing buiten Aswan verplicht in konvooi, begeleidt door agenten en militairen. Het konvooi naar Abu Simbel vertrok stipt om vier uur 's nachts, het was drie uur rijden. Ik had de Denen verteld over Abu Simbel, twee prachtige tempels van Ramses II aan de oever van Lake Nasser. Zij gingen ook mee, al leken ze een stuk minder enthousiast om half vier 's nachts. De twee tempels waren zeer imponerend, die Ramses II had het goed voor mekaar, vergeleken met het oude Egypte zijn vorsten tegenwoordig zeer bescheiden. 's Middags hebben we geslapen en gezwommen in het zwembad op het dak van ons hotel, waarna we, na flinke onderhandelingen, een felucca-trip boekten voor de volgende dag.