De zwarte tent - Reisverslag uit Aleppo, Syrië van Eef en Pim - WaarBenJij.nu De zwarte tent - Reisverslag uit Aleppo, Syrië van Eef en Pim - WaarBenJij.nu

De zwarte tent

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eef en Pim

21 Juli 2009 | Syrië, Aleppo

Syrie was behoorlijk wennen. Aleppo was smoggy en druk. Overal mensen, auto's, winkeltjes en afval. We liepen door de souq naar de citadel en werden overdonderd door alle kleuren, geuren en geluiden die op ons afkwamen. Eenmaal bij de citadel aangekomen bleek deze gesloten. Nouja, genoeg moois in Aleppo, op naar de moskee! Een moskeebezoek in Syrie is anders dan in Turkije. De platselijke moskeegangers zijn minder gewend aan toeristen. Ik moest een zwarte, nylon tent aan. Wat vanzelfsprekend een zeer nare ervaring was, zo vol in de zon. Blegh. In de gebedsruimte voor vrouwen werd ik gewenkt door, vermoedelijk, een leeftijdsgenootje en haar moeder. Ze las me voor uit de Koran en probeerde met handen en voeten duidelijk te maken waar het over ging. Dit mislukte overigens jammerlijk, niettemin was het een bijzondere ervaring.