Het oerwoud van blik - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Eef en Pim - WaarBenJij.nu Het oerwoud van blik - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Eef en Pim - WaarBenJij.nu

Het oerwoud van blik

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eef en Pim

14 Juli 2010 | Egypte, Caïro

Zes uur 's ochtends is best vroeg als je pas om twee uur bent gaan slapen. Gelukkig hoefden we niks anders te doen dan koffie drinken. Iets over zevenen vertrok onze trein naar Brussel Airport, vanwaar we naar Athene vlogen. In Athene hadden we een stop van drie uur. Ons vliegtuig naar Cairo was lichtelijk vertraagd, de captain wilde wachten op vier scouts (?!) uit Wenen. Wij vonden dat natuurlijk onzin. Scouts vliegen niet, die hiken. Ja, zelfs naar Cairo. Karma herstelde zich onverbiddelijk nadat we geland waren. De vier werden, na een uur in de rij te hebben gestaan, weggestuurd bij de douane omdat ze vergeten waren een visum te kopen. Wij lieten met een gelukzalige glimlach ons paspoort stempelen, Welcome to Egypt! Krap een kwartier later zaten we in een stadsbus richting downtown. Er wonen meer dan twintig miljoen mensen in Cairo en de voornaamste indicatie van deze mensenmassa is de schrikbarende hoeveelheid auto's op de weg. De bus baande zich een weg tussen het oerwoud van blik op een snelweg die afwisselend 4, 5 of 6 banen breed was. Achter ons zat Hani, een Irakese Egyptenaar die redelijk Engels sprak en ons uitlegde waar we waren. Eenmaal op bestemming is hij meegelopen naar ons hotel waarna we afscheid namen. Het Wake Up! Cairo hostel zit op de 7e verdieping van een toren in downtown, vlak bij het Nationaal museum en de Nijl. Pal naast het hostel staat een moskee, wat wellicht de naam van het hostel verklaard. Na het verplichte kopje thee met de eigenaar, om half twwe 's nachts, zijn we als een blok in slaap gevallen

• 15 Juli 2010 - 22:33

Sandra:

heerlijk verhaal weer, vooral mooi dat ze dan ook gewoon keihard weer terug konden! Veeel plezier, en zolang ik nog in Nederland ben volg ik jullie verhalen met een glimlach op mijn gezicht!

• 16 Juli 2010 - 06:28

Bas:

Dag lieve Eef en Pim,

Aan de Egyptische douane heb ik zelf ook nog mooie herinneringen en anders moet je dat Fenny nog maar eens vragen. Jullie zijn vast nog niet van de Egyptische bureaucratie af. Doe het de eerste tijd nu maar een beetje rustig aan want vakantie is ook om bij te komen. Morgenochtend vertrekken we zelf voor de zomervakantie. Dus het is drie weken radiostilte van onze kant. Heel veel plezier en take care.

Liefs Bas

• 16 Juli 2010 - 07:45

Fenny:

Lieffies,
    Zeer herkenbaar verhaal! Heb je eigenlijk wel water(druk) op de zevende verdieping? In mijn herinnering was er op de tweede al geen sprake van in menig gebouw. Let op je zaak als je door de stad loopt. Zitten jullie bij Cairo Museum? Dat museum bij het Hilton Hotel? Dan zit je ook dicht bij Tahrir Square, groot plein met loopbruggen. dat is behoorlijk centraal.
    Jaap en ik gaan zondag naar Berlijn. We nemen laptopje mee want er is wifi. We zullen jullie blijven volgen!
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen en veel plezier enne geef niet teveel baksjies (fooi).
    Kus, Fenny

• 16 Juli 2010 - 22:04

Joke Nijhuis:

Ik heb jullie eerste verslag geprint en geef het moregen aan de Opa van Pim. Heel veel genoegen en goede reis.Joke Oosterbeek.